ارسال به دوست  نسخه چاپي 

بسته‌بندی محصولات نانوایی پس از همه‌گیری کرونا

به گزارش نگاه هستی و به نقل از World bakers، کووید 19 از بسیاری جهات، زندگی ما را تغییر داده است از جمله نگرش ما به بسته‌بندی محصولات را و در واقع یک موج جزر و مدی در تغییر نگرش مصرف‌کننده به بسته‌بندی ایجاد شده است.

 

طبق گزارشی، مشخص شده بود که 88 درصد مردم رفتار خرید خود را تغییر داده‌اند و همان تحقیق نشان داد که مشتریان به طور فزاینده‌ای میوه و سبزی بسته‌بندی نشده را نیز خریداری می‌کنند اما پس از همه‌گیری این روند تغییر کرد.

پس از جا افتادن روند فروش محصولات بدون بسته‌بندی در بسیاری از بخش‌ها از جمله بخش نانوایی برای مدتی، در سال 2020 مقدار فروش محصولات بسته‌بندی افزایش یافت و همچنین فروش اقلام نانوایی بسته‌بندی شده به شدت روند صعودی پیدا کرد.

این امر بیشتر به دلیل نگرانی‌های بهداشتی صورت گرفت اما تصور می‌شود به دلیل تسویه سریع‌تر مبلغ کالاهای بسته‌بندی هم باشد.

از مدت‌ها قبل، بسته‌بندی به عنوان یک روش موثر در محافظت از غذا شناخته می‌شود. از زمان الزامی شدن بسته‌بندی محصولات، اهمیت اصول بسته‌بندی ایمن، برجسته شده است.

‌بسته‌بندی در حفظ یکپارچگی محصول و جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی نقش دارد و در واقع همیشه یک امتیاز بزرگ برای فروش محصول بوده است و این موضوع، افزایش استفاده مردم از محصولات بسته‌بندی شده در بحران جهانی‌ کووید 19 را توضیح می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد، محصولات بسته‌بندی شده احساس امنیت و بهداشت را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند اما اگر از فناوری مناسبی استفاده شود، می‌تواند ماندگاری محصول را نیز طولانی کرده و کیفیت آن را در حین نگهداری حفظ کند.

با توجه به جمعیت بسیاری از کشورهای به شدت درگیر با همه‌گیری، انتظار می‌رود که یک بار دیگر توجه‌ها به مسائل زیست‌محیطی مرتبط با بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی، معطوف شود.

با این حال، شکی نیست که اثرات همه‌گیری برای مدت طولانی در ذهن مصرف‌کنندگان نقش می‌بندد. منطقی است که انتظار داشته باشیم به زودی در موقعیت جالبی قرار بگیریم؛ وضعیتی که مصرف‌کنندگان هم به ایمنی و هم به تأثیرات زیست محیطی محصولاتی که می‌خرند، توجه می‌کنند.

این بدان معنا است که ما در حال ورود به دوره‌ای هستیم که انتخاب بهترین بسته‌بندی محصول تا به حال این‌قدر از اهمیت برخوردار نبوده است. در دوره‌ای هستیم که اگر تولید‌کننده‌ای از سازگارترین مواد با محیط زیست استفاده کند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و به رونق فروش خود کمک می‌کند.

در خصوص کمک به کمپانی‌ها برای انتخاب بسته‌بندی مناسب، چند محقق با یکدیگر روی پروژه‌ای همکاری می‌کنند. این پروژه با هدف استفاده از یک نرم‌افزار، برای تولیدکنندگان مواد غذایی بینشی در مورد مواد بسته‌بندی موجود برای محصولشان فراهم و به طور گسترده به آن‌ها کمک می‌کند تا انتخاب کنند کدام یک از انواع بسته‌بندی با شرایط آن‌ها مطابقت دارد.