ارسال به دوست  نسخه چاپي 

محصولات نانوايي وگان و بر پايه گياهان

به گزارش نگاه هستي و به نقل از بيکرز ژورنال، تحقيقات مداوم و چشم‌اندازهايي که در مورد‌ ترندهاي مرتبط با مصرف‌کنندگان وجود دارد، به مشتريان کمک مي‌کند تا تصميم‌هاي تجاري آگاهانه‌تري گرفته و بهتر بتوانند نيازهايي موجود در بازار را برآورده سازند. دنبال کردن مرتب ‌ترندهايي که در بازار وجود دارد، چشم‌اندازي در‌ اين مورد مي‌دهد که چه اتفاقي در حال روي دادن در بازار، رفتار مصرف‌کننده و ديگر موارد مرتبط است. ‌اين اطلاعات کمک مي‌کند تا نانوا‌ ايده‌هايي نوآورانه به وجود آورده و بتواند بهتر به تامين نيازهاي مصرف‌کنندگان بپردازد.

 

بدها را بيرون کنيد، خوبها را به کار ببريد!

ترندهاي غذايي نشاندهنده اين است که چگونه افراد به دنبال طعمهاي فوقالعاده، سالم و محصولاتي ساده و بدون مواد مصنوعي هستند. آنها به دنبال محصولات غذايي هستند که داراي مواد مغذي باشد تا بدنشان را تامين کرده و سبک زندگي سالم را حمايت کند. مصرفکنندگان به دنبال اين هستند که مواد غذايي خوب مانند ميوهها، سبزيها، پروتئينها و غلات باستاني را وارد رژيم غذاييشان کنند.

مصرفکنندگان جوانتر، ترجيح ميدهند از محصولاتي استفاده کنند که بر پايه گياهان و يا مطابق با رژيم غذايي وگانها است. آنها به وجود مواد تشکيلدهنده مصنوعي و محصولات حيواني اهميت ميدهند. رژيم غذايي وگانها امروزه رواج بسياري يافته است به گونهاي که در کشوري مانند کانادا، 84 درصد مصرفکنندگان در مورد رژيم غذايي وگانها اطلاعات دارند و 39 درصد اين محصولات را امتحان کردهاند.

براي نانوايان، محصولات مخصوص وگانها و بر پايه گياهان، ميتواند مزايايي داشته باشد زيرا اين مواد هم منبع مناسب پروتئين بوده و هم رنگ بهتري به محصول ناني ميبخشند. نانوايان همچنين ميدانند که داشتن ويژگيهايي براي سلامتي، جايگزين طعم فوقالعاده نميشود. راه حل ايدهآل براي نانوايي، اين است که هر دو ويژگي را در محصولاتشان جاي دهند و با ايجاد تعادل، محصولي سالم و خوشمزه ارائه کنند.

 

 

شبکههاي اجتماعي روي مصرفکنندگان تاثير ميگذارند

در شبکههاي اجتماعي مانند اينستاگرام و فيسبوک، افرادي که به طور منظم در حال پست گذاشتن بوده و فالورهاي زيادي دارند و به اصطلاح به آنها اينفلوئنسر گفته ميشود، ميتوانند ميزان فروش نانواييها و در واقع هر کسي را که در صنعت غذا است، تغيير دهند. اينفلوئنسرها کساني هستند که با ايجاد اعتماد، مخاطبان زيادي را ميتوانند جذب کنند. شما بايد براي اينکه در اين صنعت ديده شويد، بايد در شبکههاي اجتماعي فعاليت داشته باشيد و براي اين کار بهتر است از هشتگها استفاده کنيد. بسياري از نانواييها و توليدکنندگان محصولات نانوايي، از اين کار براي جلب توجه در مناسبتي خاص يا حتي معطوف کردن توجهات به ايدهها استفاده ميکنند.

شما نبايد شبکههاي اجتماعي و قدرت آنها را فراموش کنيد و فقط کافي است از شبکههاي آنلاين استفاده کرده و ايدهها را به خود جذب کنيد. وبسايتها و شبکههاي اجتماعي پر از عکسهاي جذاب هستند و شما نيز نبايد از اين روند عقب بمانيد. براي جذب مصرفکننده و آگاهي دادن در مورد محصولات سالم و خاصي که توليد ميکنيد نيز ميتوانيد از هشتگهايي مانند محصولات سالم، يا هر چيز ديگري که فکر ميکنيد مناسب است، استفاده کنيد.

 

 

شفافيت داشته باشيد

حالا مصرفکنندگان نسبت به قبل دسترسي بيشتري به اطلاعات و دانش دارند و به همين دليل انتظار شفافيت داشتن در محصولات غذايي، بسيار اهميت پيدا کرده و حتي از کيفيت مواد اوليه نيز مهمتر است. حالا مصرفکنندگان نسبت به قبل بيشتر تمايل دارند تا جزئياتي را در مورد زنجيره تامين مانند منبع محصول و توليد آن بدانند. مشتريان شما ميخواهند در مورد حمايت از توليدکنندگان و تجارتهاي داخلي و محلي حس خوبي داشته باشند و ترجيح ميدهند محصولاتي خريداري کنند که منبع مناسبي داشته باشد. علاوه بر اين، مصرفکنندگان انتظار دارند کمپانيها به ثبات در محصولات اهميت بيشتري بدهند. نسلهاي جوان امروزي همراه با تکنولوژي بزرگ شدهاند و به شفافيت و دسترسي به اطلاعات، ارزش مينهند و حس خوبي نسبت به کمپانيهايي دارند که در ارائه اطلاعات مربوط به محصول، صادق و شفاف هستند. امروزه مصرفکنندگان بيشتري به مواد تشکيلدهنده محصولات توجه ميکنند و ميخواهند بدانند که دقيقا چه چيزي در محصولات غذايي مصرفيشان به کار رفته است.