ارسال به دوست  نسخه چاپي 

برند محصولات بدون گلوتن، اينفلوئنسرها را به پورتال تجارت الکترونيک انتقال مي‌دهد

به گزارش نگاه هستي و به نقل از بيکينگ بيزنس، Schar برند توليدکننده محصولات ناني بدون گلوتن است که مارکتينگ اينفلوئنسري را به پورتالي براي تجارت الکترونيک تبديل مي‌کند.

 

اين برند در سال گذشته با Perlu که پلتفرمي عمومي است و برندها را با اينفلوئنسرهاي شبکههاي اجتماعي مرتبط ميکند، همکاري کرد تا به اين ترتيب کمپين آگاهي را راهاندازي کنند که هدف آن مصرفکنندگان جوانتر هستند. اين کمپاني با 55 اينفلوئنسر اينستاگرام همکاري کرده که توانستند روي بيش از يک ميليون نفر از طريق پستهايشان تاثير بگذارند.

Alexandra Lazar، مدير اجتماعي کمپاني Schar بيان ميکند: مخاطبين اينستاگرام عمدتا جوان و سرزنده هستند که اين موضوع به ما کمک کرد تا به مصرفکنندگاني کاملا جديد دست پيدا کنيم. Perlu  اخيرا عملکرد جديدي را راه اندازي کرده است که مصرفکنندگان را قادر ميسازد تا خريد را مستقيما از پستهاي اينستاگرام به انجام برسانند. با اينکار، مصرفکنندگان از استوري اينفلوئنسر مستقيما به صفحه تجارت الکترونيک هدايت ميشوند که از طريق آن صفحه ميتوانند مستقيما سفارش خود را در Schar يا در خردهفروشيهاي آنلاين مانند آمازون و والمارت ثبت کنند.

اگر کسي اينفلوئنسري مطمئن را ببيند که وي را به خوبي بشناسد و دوست داشته باشد يا اينکه محصولي ديگر که آن اينفلوئنسر قبلا پيشنهاد کرده، گرفته باشد، خريد اين محصول را نيز ممکن است امتحان کند. نکته اصلي در انجام اين کار، اين است که کاري ساده است و از منبعي ميآيد که آن را ميشناسند و به آن اعتماد دارند.

دادههاي CivicScience نشان ميدهد که مصرفکنندگان اعتماد زيادي به اينفلوئنسرهاي شبکههاي اجتماعي دارند و يک نفر از هر 5 نفر آمريکايي، خريدشان را بر اساس پيشنهادهاي اينفلوئنسرها در سال 2019 انجام دادند. براي مصرفکنندگاني که مبتلا به بيماري سلياک و ديگر حساسيتهاي غذايي هستند، اين روابط معمولا اهميت بيشتري پيدا ميکند.

Lazar بيان ميکند: در تحقيقاتي که انجام داديم، متوجه شديم مصرفکنندگاني که به دليل بيماري سلياک، محصولات بدون گلوتن مصرف ميکنند، لزوما براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر نزد دکتر نميروند بلکه آنلاين ميشوند. آنها به اينفلوئنسرهاي کوچکتر که در مورد بيماريهايي مانند سلياک يا سبک زندگي بدون گلوتن اطلاعات ارائه ميکنند، روي ميآورند. اين اينفلوئنسرهاي کوچک معمولا بين هزار تا 100 هزار فالور دارند. مخاطبان آنها کاملا هدفمند هستند. براي مثال، اينفلوئنسري در ميشيگان که فقط 2 هزار فالور داشت، تاثير مستقيم روي ترافيک وبسايت برندمان در سال 2020 داشت. قبل از اينکه ما با وي همکاري کنيم،  ميشيگان از لحاظ ترافيکي که در سايتمان ايجاد ميکرد جايگاه سيام را داشت اما بعد از آن به 10 جايگاه برتر در ترافيک وبسايت رسيد. البته بايد در نظر داشته باشيد که انتقال تبادلهاي شبکههاي اجتماعي به تجارت الکترونيک، پروسهاي زمانبر است. کليد انجام اين کار نيز حفظ اعتبار است. ما از اينفلوئنسر نميخواهيم همان ابتدا لينک را براي خريد در اختيار مخاطب بگذارد بلکه ابتدا ميخواهيم با پستهايي محصولات را معرفي کند تا مخاطب ابتدا با برند و محصول آشنا شود.

همکاري Schar با Perlu به گونهاي است که مزاياي آن فراتر از تجارت الکترونيک است. Lazar بيان ميکند: يکي از اولويتهاي ما اين است که اينفلوئنسر به مصرفکننده بگويد لزومي ندارد نان بدون گلوتنش را در فريزر نگهداري کند و ميتواند آن را تازه و از قفسه فروشگاه خريداري نمايد. اينفلوئنسرها ميتوانند در آغاز از پلتفرمشان براي شروع يک مصاحبه با فالورهايشان استفاده کنند و در مورد جايي که نان را از آن خريداري ميکنند، با آنها به صحبت بنشينند. ما ميتوانيم از اين ديدگاهها براي دستيابي به فاصلههاي بزرگي که وجود دارد، استفاده کنيم.