ارسال به دوست  نسخه چاپي 

سه کاري که براي رسيدن به نتيجه بهتر در سال جديد بايد انجام دهيد

به گزارش نگاه هستي و به نقل از بيک مگ، در سال جديد، بسياري از کمپاني‌ها تلاش مي‌کنند تا در مورد فروششان و رسيدن به آينده‌اي بهتر، تصميم‌ بگيرند.

 

متاسفانه بيشتر کارها به گونهاي هستند که به سادگي همراه با موج به وجود آمده، حرکت ميکنند و صعود و سقوطشان بر اساس اين موج است. آنها به سادگي حرکت کرده و تلاش کمي براي تغيير مسير ميکنند. اين در حالي است که بسياري از کساني که درک ميکنند نياز به تغيير وجود دارد، نميدانند چگونه بايد تغييرات لازم را در اين زمانها ايجاد کنند.

 

براي برنده شدن بازي کنيد

معمولا به عنوان ليدر، براي هرکاري به جز در داخل بازي بودن، احساس خستگي داريم اما اگر بخواهيم موفق شويم، نياز به تغيير در ذهنمان داريم. بايد بازي کنيم تا برنده شويم و اين ذهنيت ما را قادر ميسازد تا در زمانهاي سخت، زنده بمانيم. در بعضي مواقع به چيزي نياز داريم تا براي آن بجنيگم و براي آن زنده بمانيم و به آن برسيم.  تنظيم اهدافي که ميخواهيم با تيممان به آن برسيم، به ما انگيزه ميدهد تا بهتر عمل کنيم. اگر به عنوان انسان، چيزي نداشته باشيم که براي آن بجنگيم، خسته ميشويم. اگر ميخواهيد کارتان را بهبود ببخشيد، هدفي را تعيين کرده و کاري کنيد که افرادتان تصور کنند اگر به آن برسند، چه اتفاقي خواهد افتاد. تيمي که چيزي براي به دست آوردن دارد، معمولا سختتر از تيمي بازي ميکند که فقط آمده تا در بازي بماند.

 

برنامهريزي 90 روزه داشته باشيد

اين عقيده وجود دارد که اگر شما با گروهي از افراد باانگيزه کار کنيد، اتفاقات بسياري در 12 هفته ميتواند بيفتد. داشتن دو يا سه هدف در اين 12 هفته و کار روي يک نقشه براي رسيدن به اين اهداف، ميتواند بسيار موثر باشد. زماني که تيمي يکدست داريد که باهم کار ميکنند، فشار کمتري روي رهبر تيم براي رسيدن به نتيجه مطلوب وجود خواهد داشت. برنامهريزي 12 هفتهاي ميتواند بليطي باشد که به شما هدف براي سازماندهي ميدهد و فقط کافي است به خوبي مديريت شده باشد. اين نوع برنامهريزي معمولا بسيار بهتر از استراتژيهاي برنامهريزي بلندمدت براي کارمندان است زيرا آنها قادر هستند نتايج را در مدت زماني کوتاه ببينند.

 

تغيير ايجاد کنيد

بياييد با اين موضوع روبهرو شويم، چيزي که در گذشته براي ما موثر بوده، معمولا در دنياي رو به تغيير امروز همان نتيجه را نميدهد. در حالي که ما نياز داريم به دلايل موفقيتمان در گذشته وفادار باشيم، بايد اين توانايي را به سازمانمان بدهيم که براي رسيدن به آيندهاي روشن تلاش کنند. ما همچنين بايد بدانيم مکانها و زمانهايي هستند که به ابزارهايي خاص تجارت تبديل ميشوند اما براي اينکه بتوانيم همگام با زماني که در آن هستيم قدم برداريم، بايد با اين ابزار پيشرفت کنيم يا اينکه از بازي جا بمانيم. شما متوجه خواهيد شد که افرادي در سازمانتان هستند که در مقابل تغيير مقاومت ميکنند اما به عنوان ليدر، اين کار شما است که آنها را براي تغيير قانع کنيد و به آنها بگوييد تغيير براي آيندهشان خوب است.

هيچ زماني بهتر از حالا براي تصميمگيري درمورد سازمانتان و رساندن آن به مرحله بعد وجود ندارد. آيا آماده هستيد؟!