ارسال به دوست نسخه چاپي
شیرینی با ارزش غذایی، جدیدترین سبک در قنادی
از نارنجکهای خامهای تا شیرینیهای وگان!
شیرینیهای خامهای که هر روز بزرگتر میشدند و خود را از پشت ویترین شیرینیفروشیها به نمایش میگذاشتند، یک روزی نه چندان دور، طرفدارهای بسیار داشتند اما امروز همان نارنجکهای خامهای تبدیل به گلولههایی کوچک شدهاند داخل سبد حصیری با قابلیت خوردن و خامه بسیار کم و سبک.
این توصیف، نمونهای از تغییرات در سبک تقاضای مردم طی 10 سال گذشته است که به وضوح میتوان در ویترین شیرینیفروشیها آن را لمس کرد. از سوی دیگر کاربرد بیشتر میوه در تولید شیرینیها همانند انواع تارتهای میوهای یا حضور شیرینیهای رژیمی با عسل به جای شکر یا حضور پررنگ آجیل در تزئین شیرینیها و نوآوریهایی که از سوی قنادان در راستای تقاضای شیرینی سالم انجام میشود، به نوعی نشان از تحولی بزرگ در صنعت شیرینی دارد که البته با نگاهی به فیلمهای جدید شیرینیپزی ملل، دیگر این موضوع یعنی «شیرینی با ارزش غذایی»، تحولی جهانی در عرصه قنادی محسوب میشود. به گزارش سایت www.bdingredients.com که در زمینه حضور بادام در صنعت آشپزی و شیرینیپزی پژوهش میکند، جدیدترین مدلها در بخش شیرینی و شکلات با افزایش تقاضا برای محصولات سلامتمحور، پدیدهای نو است که باید در راستای تولیدات جدید قنادان مورد استفاده قرار گیرد. امروزه مصرفکنندگان شیرینی و شکلات برای پاسخ به میل و هوس خود به شیرینی، ارزش غذایی محصول مصرفی را هم در نظر گرفته و در پی گزینههایی سالم و مقویتر هستند. این امر، فرصتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار میدهد تا با محصولات گیاهی که قند کمتر و پروتئین بیشتر دارند، دست به تولیدات جدید بزنند. به عنوان مثال، پودر پروتئین بادام و کره بادام، از گزینههای عالی برای کاربردهای شیرینیپزی هستند و به تولیدکنندگان اجازه میدهند تا محصولاتی سالمتر و حاوی فیبر، ویتامین و پروتئین بیشتری تولید کنند. از سوی دیگر رشد نوآوری در بخش محصولات گیاهی در عرصه شیرینی و شکلات، با توجه به محبوب شدن رژیمهای کتو و وگان، به ترندهایی داغ تبدیل شده است. به گزارش سایت یاد شده، تحقیقات حاکی از آن است که بازار جهانی شکلات وگان تا سال ۲۰۲۷ با نرخ رشد مرکب سالانه 7/13 درصد به رشد خود ادامه میدهد که این روند به تولیدکنندگان این امکان را خواهد داد که دست به نوآوری زده و صنعت را متحول کنند. همچنین در پژوهشهای جدید که از طریق همین سایت منتشر شده، طعم و بافت محصولات از دیگر نکات مهم در میان مشتریها معرفی شده است به طوری که امروزه ۶۷ درصد از مشتریان به دنبال طعمهای جدید هستند و نیمی از آنها بافت نرم و خامهای شیرینی برایشان از هرچیزی مهمتر است. این روند به تولیدکنندگان اجازه میدهد تا دست به نوآوری زده و صنعت را متحول کنند. تمایل مصرفکننده به ایجاد شفافیت در خصوص مواد اولیه، از دیگر مدلهایی است که در این روزها قنادان با ذکاوت به آن پی بردهاند چرا که جدا از اینکه مصرفکنندگان شیرینی از خوردن این عنصر لذیذ و خوشآهنگ مغز لذت میبرند اما به دنبال انتخاب آگاهانه محصولات مصرفی خود نیز هستند و دوست دارند بدانند محصولی که مصرف میکنند از کجا آمده است. تقریباً ۷۲ درصد مصرفکنندگان شیرینی و شکلات اعلام کردهاند که شفافیت تولیدکنندگان در خصوص مواد اولیه مصرفی آنها، برایشان حائز اهمیت است و محصولات دارای مواد اولیه ساده و شناخته شده، توجه بیشتری را جلب میکند. بنابراین جدیدترین مدلها در بخش شیرینی و شکلات که با افزایش تقاضا برای محصولات سلامت محور همراه است شامل محصولات گیاهی در عرصه شیرینی و شکلات، تمایل مصرفکننده به ایجاد شفافیت در خصوص مواد اولیه و توجه به طعم و بافت محصولات است که در چند سال اخیر نزد قنادان به صورت بینالمللی با توجه به ذائقه مردم، مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت باید گفت که اگر قنادان با نگاهی به ذائقه مردم و اهمیت دادن به سلامت جامعه پیش بروند و با هوش و ذکاوت خود نیاز جامعه را مورد توجه قرار دهند و حتی یک قدم از رقیبان خود پیشی گرفته و با شرکت در سمپوزیومها و همایشهای بینالمللی در عرصه شیرینی و شکلات بتوانند نیاز آینده مردم را در تولیدات خود به کار ببرند، میتوانند در مسیر ماندگاری و رشد اقتصادی، پیشرو باشند.