ارسال به دوست
نسخه چاپي
برندهای موفق، طعمهای آشنا را برای مصرفکنندگان، زنده میکنند
چه کسی عاشق افراط در مصرف شیرینیها نیست؟ در میان استرسهای زندگی روزمره، مصرفکنندگان به کیکها، نانشیرینی، براونی و موارد دیگر به عنوان یک انتخاب لذتبخش یا به عنوان راهی برای آرامش گرفتن روی میآورند و در حالی که تورم تأثیر چشمگیر بر قیمت این محصولات میگذارد، طرفداران محصولات نان و شیرینی به راحتی از کالاهای مورد علاقه خود دست نمیکشند.
به گزارش نگاه هستی به نقل از bakingbusiness، در مواجهه با تورم، مصرفکنندگان، خرید کالاهای غیرضروری را کاهش میدهند اما همچنان مردم از مصرف محصولات نان و شیرینی لذت میبرند و این بخشی از دلیل عملکرد خوب بازار محصولات نان و شیرینی است چراکه تحت هر شرایطی توجه مصرفکنندگان به شیرینیها جلب خواهد شد. طبق دادههای 52 هفته منتهی به 13 آگوست، فروش دلاری دسرها و شیرینیهای فروشگاهها 13/5 درصد افزایش یافته و به حدود 5 میلیارد دلار رسیده است. علاقه مصرفکنندگان به مصرف شیرینی تغییر نکرده است اما تورم، بیماری همهگیر و سایر رویدادها، نحوه لذت بردن مشتریان از این محصولات و توقع آنها را تغییر داده است. مصرفکنندگان بیشتری به دنبال محصولات با قیمتهای پایینتر و در حجم کمتر اما با کیفیت بالاتر و دارای مواد اولیه طبیعی آشنا هستند. طعمهای آشنا همانند شکلات، سیب و وانیل همچنان نزد مصرفکنندگان شیرینیها محبوب و برتر هستند اما برندها در پی راههایی برای ارتقای این شیرینیهای کلاسیک هستند. به گفته رهبران این صنعت، همچنان طعمهای نوستالژیک نزد مصرفکنندگان محبوبترین است و تنها افزودن تغییرات اندک در این محصولات، توجه طیفی وسیعتر از مشتریان را به خود جلب خواهد کرد. یکی از نوستالژیکترین شیرینیها و دسرها از دید مشتریان، پایها هستند که اخیراً بیشترین فروش دلاری را در میان دسرها به خود اختصاص دادهاند. انتظار میرود بازی با طعمها به تمام بخشهای شیرینی، کیک، مافین و کوکیها ورود پیدا کند و این بهترین فرصت برای جذب مشتریان جدید است. از آخرین تحولات صنعت شیرینی و نانشیرینی میتوان به افزایش تقاضای مشتریان برای این محصولات تکنفره و در حجم کمتر اشاره کرد. از آنجا که این محصولات، اقتصادیتر هستند، در بحبوحه افزایش قیمتها، طرفداران بیشتری خواهند داشت و به گفته مصرفکنندگان به دلیل دورریز کمتر، محصولات تکنفره با محیط زیست نیز سازگارتر هستند. به طور خلاصه، محصولات نان و شیرینی نیازی به اختراع مجدد نخواهند داشت و تنها تغییرات اندک و مطلوب در طعمهای همیشگی، میتواند طرفداران خود را پیدا کند و مصرفکنندگان نسل Z را که بیش از نسلهای گذشته به مصرف نانشیرینی و دسر علاقه نشان میدهند، به خود جذب کند. مترجم: کمند ابراهیم زاده