ارسال به دوست  نسخه چاپي 

مشتریان وفادار، ارزشمندترین سرمایه‌های یک کارخانه آرد

مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد ستاره کردان گفت: رضایت مشتریان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در کارخانه‌ آرد ستاره‌ کردان است که نتیجه‌ مستقیم هم‌افزایی دانش فنی و تعهد به اصول کیفی در فرایند تولید است. تیم ما با بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز و اجرای دقیق استاندارد‌های داخلی و برون‌سازمانی، سعی در تولیدی منطبق با استاندارد‌ها و خواسته مشتریان دارد.

 

عظیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار نگاه هستی بیان کرد: در فرایند تولید، کیفیت گندم‌های ورودی تحت نظارت دقیق است که پس از عبور از مراحل مختلف پالایش و آسیاب، به آردی با ثبات کیفی و ویژگی‌های مطلوب تبدیل شود. ما در هر ایستگاه کاری، به اصول کیفی پایبند هستیم. به‌کارگیری تکنیک‌های پیشرفته، انجام آزمون‌ها و نظارت‌های مستمر سبب ثبات عملکردی و قابلیت اطمینان از محصول شده که منتج به ایجاد اعتماد و رضایت در میان مشتریان و کسب جایگاهی ویژه در بازار گردیده است. هماهنگی و تعهد تیمی، توجه ویژه به بازخورد مشتریان و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از واحد crm، نیازهای بازار و شناسایی انتظارات مشتریان را در استراتژی‌های بهبود محصول خود لحاظ کرده‌ایم. 

وی افزود: بدون تردید، مشتریان، محور اصلی تمام فعالیت‌هایمان هستند و رضایت و اعتماد آن‌ها نه تنها هدف نهایی ما است بلکه محرک اصلی بهبود سیستم در فرایندهایمان است. درک عمیق نیازها و خواسته‌های مشتریان، سبب بهبود سیستم بازخورد و ارتباط مستقیم با مشتریان است. 

مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد ستاره کردان، وفاداری مشتریان را ارزشمندترین دارایی‌ این کارخانه دانست و گفت: در این راستا با ایجاد تعاملات مداوم و پاسخگویی سریع و ارائه خدمات پس از فروش مؤثر، به دنبال ساختن یک تجربه‌ مثبت و قابل اعتماد هستیم. ما باور داریم که رضایت مشتری تنها در محصول باکیفیت خلاصه نمی‌شود بلکه در خدمات کامل و حس اطمینان و توجهی که به مشتری داده می‌شود، تجلی پیدا می‌کند. این نگرش سبب ایجاد روابطی پایدار و مبتنی بر اعتماد گردیده به طوری که بسیاری از آن‌ها نه تنها به خریداران مداوم تبدیل شده‌اند بلکه به سفیرانی برای کیفیت محصولات ما در بازار تبدیل شده‌اند.

عظیمیان با اشاره به نوسان کیفیت گندم، بر تلاش این مجموعه برای حفظ ثبات کیفیت آرد تأکید کرد و ادامه داد: تنوع اقلیمی و تفاوت شرایط کشت، سبب نوسان کیفیت گندم می‌گردد که چالشی جدی در ثبات کیفیت است. آرد ستاره جهت مقابله با این چالش، مجموعه‌ای از راهکارهای پیشرفته و عملیاتی را در نظر گرفته که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است؛

سیستم دقیق انتخاب و تأمین گندم 

خرید گندم تحت نظارت کارشناسان باتجربه 

انجام آزمون‌های فیزیکوشیمیایی جهت ارزیابی گندم

استفاده از استراتژی Blending optimization بر پایه‌ الگوریتم‌های پیشرفته 

استانداردسازی محصولات تولیدی 

نظارت تیم‌های کنترل کیفیت و تولید بر تمام فرایندهای تولید 

اجرای تست‌های دوره‌ای و به‌روزرسانی فرمولاسیون‌ها و استفاده از پروتکل‌های استاندارد شامل نمونه‌گیری‌های مداوم، تست‌های کیفی، تجزیه و تحلیل آن‌ها و بازنگری مستمر

استفاده از مدل‌های ریاضی و نرم‌افزارهای تخصصی

بهینه‌سازی محصول با استفاده از کلیدی‌ترین ابزار یعنی بازخورد مشتریان 

واکنش سریع به تغییرات 

وی در پایان گفت: بازخورد مشتریان مساوی است با یادگیری و بهبود مستمر ما و در نتیجه بهبود کیفیت و ایجاد ارزش افزوده لذا برای ارتباط مؤثر با مشتریان، بر چند نکته کلیدی به شرح ذیل تأکید می‌کنم؛

بهبود کیفیت محصول

پاسخگویی و پشتیبانی 

شناسایی نقاط ضعف و قوت متناسب با نیازهای بازار 

ارتقای خدمات 

پیشگیری از مشکلات 

ایجاد اعتماد 

ارتباط شفاف و نزدیک با مشتریان که عاملی برای موفقیت هر دو طرف خواهد بود. 

 

خبرنگار: ساناز مرادیان عنبران