ارسال به دوست  نسخه چاپي 

آیا وانیل طعمی ‌مناسب برای قنادی‌ها در سال 2025 است؟

وانیل مزه شیرینی را به طعمی ‌بدیع تبدیل می‌کند که طرفداران خاص خود را دارد. همچنین وانیل در تولید شیرینی‌های کلاسیک و معاصر، نقشی مهم ایفا می‌کند و در بین خریداران، امتیاز کسب می‌کند. با نگاهی دقیق به مواد تشکیل‌دهنده آن، تحقیقات Tastewise محبوبیت وانیل را در عرضه محصولات گیاهی و همچنین نقش آن در افزایش شیرینی‌های کاربردی را بررسی می‌کند.

 

به گزارش نگاه هستی به نقل از Confectionery News، وانیل در کیک تولد، دونات و شیرینی با الهام از رول دارچین و شیرینی‌هایی استفاده می‌شود که حسی آرامش‌بخش را منتقل می‌کنند. قنادی‌ها معمولا وانیل را تهیه می‌کنند چرا که گرما و آشنایی خاصی را در شیرینی ایجاد می‌کند. انواع وانیلی که به دلیل تطبیق‌پذیری خود محبوب هستند، به دلیل ارائه مجموعه‌ای از نت‌های طعمی‌ از جمله بوربن، کشمش، شکلات و گل، همراه با پروفایل‌های دودی، چوبی، میوه‌ای و خامه‌ای شناخته شده‌اند. در حالی که تولیدکنندگان از این‌ها به عنوان پایه‌ای برای فرمولاسیون خود استفاده می‌کنند، ترکیب وانیل با آن‌ها، ترکیبات طعمی ‌هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند که برای تقاضاهای جدید استفاده می‌شود.

تحقیقات Lumina Intelligence نشان داد که 63 درصد از مصرف‌کنندگان شیرینی می‌خواهند از طیفی گسترده‌تر از طعم‌ها لذت ببرند. یک چهارم مایل‌اند محصولات جدید بیشتری را با مشخصات طعمی عجیب و غریب ببینند. در سال 2025، طعم‌های اصیل و ریشه‌دار نیز یک روند کلیدی برای قنادی‌ها خواهند بود زیرا مصرف‌کنندگان، این محصولات را از تولیدکنندگان می‌خواهند.

در نبرد بین وانیل و شکلات، به راحتی می‌توان فهمید که شکلات برتر است. آمار مطمئناً این موضوع را تأیید می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در سال 2025، فروش شکلات به 141/10 میلیارد دلار برسد که با رشد 4/74 درصدی، ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار شکلات است. Innova Market Insights درتحقیقات خود دریافت که مصرف شکلات همچنان در میان مصرف‌کنندگان شیرینی، محبوب و ثابت بوده است. 

طبق گزارشی که Innova Market Insights منتشر کرده است، 18 درصد از مصرف‌کنندگان گفته‌اند که عادات خرید شکلات خود را در طول ۱۲ ماه گذشته افزایش داده‌اند. طبق داده‌هایی که Flavor Trends منتشر کرده، بیش از ۴۰۰ هزار مرجع را بررسی کرده است و طبق منابع بین‌المللی، طعم برتر به شکلات می‌رسد و وانیل در جایگاه دوم است. علاوه بر این، بخش شکلات تحت فشار است و با چالش‌هایی هم مواجه است و شیرینی‌پزهایی که طعم‌های وانیلی با کیفیت بالا و غنی‌تر را ارائه می‌کنند، به سمت روند لذت بهتر و سالم‌تر برای مصرف‌کنندگان در حرکت هستند.