ارسال به دوست  نسخه چاپي 

جشن نستله برای رشد شکلات ارگانیک در بازار چالش‌برانگیز 2024

غول مواد غذایی و آشامیدنی سوئیسی، با قیمت‌گذاری هدفمند و عرضه موفق محصول، به این برند اعتبار می‌بخشد. نستله جزئیات سال مالی 2024 خود را منتشر کرد. نتایج اوایل این ماه و اعداد و ارقام، نشان‌دهنده تأثیر مثبت تجارت شکلات بر رشد ارگانیک است. رشد ارگانیک با بازگشت به رشد داخلی واقعی بیش از 0/8 درصد، به 2/2 درصد رسید که در نیمه دوم سال افزایش یافت.

به گزارش نگاه هستی به نقل از Confectionery News، مدیرعامل نستله گفت: در یک اقتصاد کلان چالش‌برانگیز، ما در سال 2024 مطابق با آخرین تلاش‌هایمان به عملکردی خوب دست یافتیم. کسب‌و‌کار شیرینی‌پزی نستله، یک بخش پیشرو در پشت رشد آن دارد که به رهبری بازارهای نوظهور و افزایش حضور برند در اروپا برمی‌گردد. فروش در سال مالی 2024 به ۹ میلیون یورو در مقایسه با 8/6 میلیون یورو در سال قبل رسید که به رشد ارگانیک 6/2 درصدی دست یافت. هدف نستله، تسریع عملکرد و تغییر تجارت گسترده‌تر غذا و نوشیدنی خود برای آینده است. نستله با پیشروی برنامه‌های سرمایه‌گذاری آتی خود در صنعت شیرینی‌سازی، برنامه جدید 2/7 میلیارد یورویی خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها توسعه داده است.

شکلات‌سازی جهانی نستله بیش از ۳۱۹ میلیون یورو از این پس‌انداز را در سال 2025 ایجاد کرده است. مدیرعامل نستله بیان کرد: در سال 2025، ما انتظار داریم اقداماتمان باعث بهبود رشد فروش ارگانیک شود با حاشیه سود عملیاتی کمتر در کوتاه‌مدت زیرا ما برای رشد سرمایه‌گذاری می‌کنیم در حالی که اقتصاد کلان وجود دارد. بسیاری از فرصت‌ها پیش روی ما است و ما استراتژی، منابع و افراد و تیم‌هایی برای ارائه داریم. بخش شیرینی‌پزی، یک دسته محصول اصلی است که سرعت دو رقمی ‌این بخش را افزایش می‌دهد. نتایج مالی نستله در سال 2024 نشان می‌دهد که چندین بازار کلیدی جهانی وجود دارد که باعث رشد قنادی‌های ارگانیک می‌شود و همچنین زیان‌هایی نیز به همراه دارد. 

 

اروپا از دست دادن سهم بازار را تجربه کرد 

علی‌رغم اینکه بازار اروپا رکود را تجربه می‌کند، فروش شیرینی‌ها با سرعت متوسط تک رقمی ‌رشد کرد. رشد در اروپا گسترده بود، قیمت‌گذاری در درجه اول رشد را موجب می‌شد و منعکس‌کننده افزایش تورم در فضای شیرینی‌پزی بود. همچنین افزایش قیمت‌ها باعث رشد آمریکای لاتین شد. بازار آمریکا با هزینه‌های بالاتر وام‌گیری، منجر به فشارهای مالی برای خریداران و کاهش تقاضای مصرف‌کننده شد. در پاسخ، نستله برای کاهش موجودی مشتریان تلاش کرد. شیرینی‌فروشی یکی از بازارهای کلیدی در تلاش‌های این غول شکلات‌سازی بود و نستله اقداماتی جدید را برای افزایش قیمت ایجاد کرد که منجر به بهبود رشد در سه‌ماهه چهارم شد. این شرکت تجارت شیرینی‌پزی، Grupo CRM را به عنوان بخشی از این رویکرد خریداری کرد. 

نستله که قرار است در پایان سال 2024 بسته شود، قصد دارد از مدل مستقیم Grupo CRM استفاده کند که نشان می‌دهد این شکلات‌ساز بیش از یکهزار بوتیک شکلات را تحت برندهای Kopenhagen و Brasil Cacau راه‌اندازی می‌کند و حضور آنلاین خود را توسعه می‌دهد. مدل کسب‌وکار شیرینی نستله، رشد تک رقمی ‌بالایی را نشان داد که از سوی برندهای محلی کلیدی، مانند سازنده شکلات برزیلی Garoto و عرضه محصولات جدید شکلات هدایت می‌شد. 

مدیرعامل نستله خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری برای هدایت رشد، محور برنامه‌های ما است. این به معنای ارائه طعم و کیفیت برتر محصول باارزش بی‌رقیب، افزایش پلتفرم‌ها و برندهای برنده، تسریع درعرضه، نوآوری و پرداختن به افراد ضعیف است.