ارسال به دوست  نسخه چاپي 

راه‌هايي کاربردي براي افزايش درآمد

به گزارش نگاه هستي و به نقل از بيک مگ، موفقيت يک نانوايي مي‌تواند علاوه بر کيفيت محصولاتش به بسياري موارد ديگر مرتبط باشد.

 

 اگر شما ميتوانيد با موفقيت براي نانواييتان بازاريابي کنيد، ميتوانيد به فروش چيزهايي بيشتر از محصولات غذايي و نوشيدنيها نيز بپردازيد. Janelle Copeland ، صاحب نانوايي Glendale و برنده پيشين Network Cake Wars و Cupcake Wars، در مورد چگونگي توليد محصولاتي صحبت کرده که مشتريان نميتوانند در توليد آن به شما کمک کنند اما ميتوانند آن را در شبکههاي اجتماعي به اشتراک بگذارند.

بر اساس گفتههاي Copeland، همه چيز با برند نانوايي شروع ميشود. برند در واقع قبل از اينکه محصولتان به دست مشتري برسد، با وي شروع به برقراري ارتباط ميکند. بايد اين مساله را درک کنيد که برندتان مزيت رقابتي شما را تعريف ميکند و همين امر است که آن را از ديگر تجارتها جدا ساخته و به مشتريانتان وصل ميکند.

زماني که برندتان ساخته شد، نانوايي ميتواند از نام خود سود ببرد و اينجا است که بازاريابي وارد بازي ميشود. اما نانواييهاي کمي وجود دارد که ارزش ساخت برند را ميدانند و يکي از آنها، Voodoo Doughnut است. اين نانوايي در ابتدا يک نانوايي محلي براي فروش محصولات نانوايي شيرين بود اما به سرعت توانست به شهرت دست يافته و به يکي از جاذبههاي توريستي در شهر پورتلند و ديگر شهرهايي که در آنها شعبه دارد، تبديل شود. Voodoo Doughnut قادر بود تا تصوير خود را از طريق توليد محصولاتي باکيفيت و بازاريابي هوشمندانه برجسته کند. همه اينها با توسعه طعمهاي خاص دونات آغاز گشت.

معاون Voodoo Doughnut در پاسخ به اين سوال که چگونه چنين برندسازي قوي را انجام دادند، پاسخ داد: از طريق برآورده کردن نيازهاي مشتري! مشتريان به ما اعلام ميکنند که چه نيازهايي دارند و ما به برآورده کردن اين نيازها ميپردازيم و همچنين آنها را با پوششي از برندمان به مشتريان عرضه ميکنيم.

اين کار باعث شده تا اين نانوايي بتواند برندي براي خود بسازد و شناسهاي ايجاد کند که مشتري آن را در زندگي خود ببيند. اين کار همچنين باعث شده تا اين نانوايي در رقابت نيز از بقيه همکاران خود پيشي بگيرد.

Pogsom توصيه ميکند که نانواييها حتي اگر کوچک هم هستند، تلاش کنند تا لوگويشان را روي چيزهايي که عموم مردم ميبينند، براي مثال روي تيشرت يا ليوان، چاپ کنند. با اين کار تعدادي بيلبورد متحرک تبليغاتي خواهند داشت که آنها را تبليغ ميکنند.

Versity Donuts  در منهتن نيز در اين مورد نوآوري کرده و علاوه بر توليد دوناتهايي متنوع و بسيار خوشمزه، راه خود به سوي جذب مشتريان را با بازاريابيهاي جذاب همراه کرده است. مشتريان ميتوانند پشت ميزهاي چوبي طويل در بيرون اين فروشگاه نشسته و از دونات خود که خيلي تازه و در همان روز توليد شده است، لذت ببرند. همه کاري که اين فروشگاه دونات انجام ميدهد، اين است که تلاش ميکند مشتريان راحت باشند و حس کنند در خانه خودشان هستند.